שלום מרדכי הלוי רובשקין שוחרר מבית הכלא

    שלמה ריזל No Comments on שלום מרדכי הלוי רובשקין שוחרר מבית הכלא

    צהלה בעולם היהודי: נס חנוכה – שלום מרדכי הלוי רובשקין שוחרר מבית הכלא לאחר חנינה שהעניק נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ

    רובשקין לאחר השחרור
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העולם היהודי צוהל מנס החנוכה שהתרחש אתמול בארה"ב. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, חתם על חנינה מיידית לשלום מרדכי רובשקין שנדון למאסר ממושך של עשרים ושבע שנים ושהה עד כה כשמונה שנים במאסר בפועל בגין עבירות פיננסיות.

    הידיעה שהחלה להתפשט אט אט ברחבי ארה"ב ובעולם היהודי כולו היכתה גלים והדים של שמחה. השמחה בקבלת פני רובשקין היתה חוצת קהילות ומגזרים וברחובות הסמוכים ל-770 החלו ריקודים.

    נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, סירב מספר פעמים להעניק חנינה לרובשקין אך טראמפ, לאחר תמיכה של חברי קונגרס רבים ומשפטנים בכירים, נענה לבקשה וחתם על חנינה מיידית.

    בהודעת הבית הלבן נכתב בין היתר: "המהלך עודד בידי מנהיגי מפלגות מרחבי הקשת הפוליטית, מננסי פלוסי (מנהיגת המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים) ועד אורין האץ' (מנהיג המפלגה הרפובליקנית בסנאט). רובשקין בעבר ניהל עסק משפחתי – המפעל הגדול ביותר בעולם לעיבוד בשר כשר".

    עם זאת, בבית הלבן הדגישו כי "פעולה זו אינה חנינה נשיאותית ואינה מנקה את הרשעתו של מר רובשקין. בחינתו המחודשת של הנשיא את עניינו של מר רובשקין וההחלטה על המתקת העונש התבססו על הבעות תמיכה של חברי קונגרס וחתך רחב של הקהילה המשפטית".



    0 תגובות